W świecie online z roku na rok, pod względem marketingowej
efektywności, linki sponsorowane rosną w siłę. Jak się okazuje reklama w
Google nie tylko potrafi pomóc w pozyskaniu potencjalnego klienta ale
przede wszystkim stanowi tanią opcje w promowaniu swych usług online.
Co to są linki sponsorowane?
Linki sponsorowane to najprawdopodobniej najpopularniejszy (tuż za nimi
znajdują się boksy reklamowe) rodzaj reklamy w internecie. Znajdują się
praktycznie wszędzie, od portali informacyjnych do stron
społecznościowych i działają podobnie jak baner internetowy. A
mianowicie, reklamodawca może albo płacić popularnej domenie www za
ilość wyświetleń (tzw. impresji) swojego linku reklamowego (np. za 1000
impresji reklamodawca płaci 10 złotych) lub składać jednorazową
maksymalną wpłatę w postaci tzw. bonu za jedno kliknięcie. W przypadku
bonu reklamodawca ustala iż będzie płacił 25 groszy za każde kliknięcie
na jego reklamę tym samym wpłacając przypuśćmy 100 złotych na kampanie
reklamową to mu automatycznie gwarantuje 400 kliknięć, czyli inaczej
mówiąc po tej sumie kliknięć za 25 groszy jego bon się kończy. Należy
więc zwrócić uwagę że w przypadku reklamy w Google (kampanii adwords)
jak i w większości operatorów reklam internetowych, im większą sumę
ustalimy za jedno klikniecie tym częściej Google poprzez platformę
Adsense nasz link wyświetli.
Reklama w Google
Jeśli mówi się o skuteczności reklamy internetowej w sensie ilości
pozyskanych klientów, to niewątpliwym liderem okazuje się platforma
Google Adwords. Reklamy operowane przez firmę Google są praktycznie
wszędzie. Po pierwsze widzimy je podczas korzystania z wyszukiwarki
internetowej Google (zazwyczaj po prawej stronie). Znajdują się one
także na większości portali internetowych i nawet na niektórych blogach.
Oczywiście z marketingowego punktu widzenia nic w tym specjalnego lecz z
perspektywy reklamodawcy jest to wielka sprawa. W przeciwieństwie do
operatorów internetowej reklamy, Google Adwords pozwala każdemu na
założenie własnego linku sponsorowanego i co najważniejsze wyświetla ten
owy link przy podobnym tekście lub zawartości umieszczonej na wybranej
domenie. Marketing internetowy poprzez Google Adwords jest bardzo prosty
w obsłudze i co najważniejsze pozwala na monitorowanie swoich kampanii.
To jak skuteczny będzie nasz link sponsorowany będzie zależeć tylko od
tego jaką treść reklamową mu nadamy i ile przeznaczymy na jego kampanie
reklamową.
Oprócz różnych form pozycjonowania warto zainteresować się także przeprowadzeniem kampanii mailowej. Z Admailerem można zrobić to szybko i bezproblemowo. Znajdziecie go na www.admailer.pl Łatwe w obsłudze narzędzie, mi bardzo pomogło. Klientów przybyło w krótkim czasie całkiem dużo. Polecam!
OdpowiedzUsuń