czwartek, 19 stycznia 2012

Pozycjonowanie strony cz.1

W świecie online z roku na rok, pod względem marketingowej efektywności, linki sponsorowane rosną w siłę. Jak się okazuje reklama w Google nie tylko potrafi pomóc w pozyskaniu potencjalnego klienta ale przede wszystkim stanowi tanią opcje w promowaniu swych usług online.

Co to są linki sponsorowane? 


Linki sponsorowane to najprawdopodobniej najpopularniejszy (tuż za nimi znajdują się boksy reklamowe) rodzaj reklamy w internecie. Znajdują się praktycznie wszędzie, od portali informacyjnych do stron społecznościowych i działają podobnie jak baner internetowy. A mianowicie, reklamodawca może albo płacić popularnej domenie www za ilość wyświetleń (tzw. impresji) swojego linku reklamowego (np. za 1000 impresji reklamodawca płaci 10 złotych) lub składać jednorazową maksymalną wpłatę w postaci tzw. bonu za jedno kliknięcie. W przypadku bonu reklamodawca ustala iż będzie płacił 25 groszy za każde kliknięcie na jego reklamę tym samym wpłacając przypuśćmy 100 złotych na kampanie reklamową to mu automatycznie gwarantuje 400 kliknięć, czyli inaczej mówiąc po tej sumie kliknięć za 25 groszy jego bon się kończy. Należy więc zwrócić uwagę że w przypadku reklamy w Google (kampanii adwords) jak i w większości operatorów reklam internetowych, im większą sumę ustalimy za jedno klikniecie tym częściej Google poprzez platformę Adsense nasz link wyświetli.


Reklama w Google

Jeśli mówi się o skuteczności reklamy internetowej w sensie ilości pozyskanych klientów, to niewątpliwym liderem okazuje się platforma Google Adwords. Reklamy operowane przez firmę Google są praktycznie wszędzie. Po pierwsze widzimy je podczas korzystania z wyszukiwarki internetowej Google (zazwyczaj po prawej stronie). Znajdują się one także na większości portali internetowych i nawet na niektórych blogach. Oczywiście z marketingowego punktu widzenia nic w tym specjalnego lecz z perspektywy reklamodawcy jest to wielka sprawa. W przeciwieństwie do operatorów internetowej reklamy, Google Adwords pozwala każdemu na założenie własnego linku sponsorowanego i co najważniejsze wyświetla ten owy link przy podobnym tekście lub zawartości umieszczonej na wybranej domenie. Marketing internetowy poprzez Google Adwords jest bardzo prosty w obsłudze i co najważniejsze pozwala na monitorowanie swoich kampanii. To jak skuteczny będzie nasz link sponsorowany będzie zależeć tylko od tego jaką treść reklamową mu nadamy i ile przeznaczymy na jego kampanie reklamową.

1 komentarz:

  1. Oprócz różnych form pozycjonowania warto zainteresować się także przeprowadzeniem kampanii mailowej. Z Admailerem można zrobić to szybko i bezproblemowo. Znajdziecie go na www.admailer.pl Łatwe w obsłudze narzędzie, mi bardzo pomogło. Klientów przybyło w krótkim czasie całkiem dużo. Polecam!

    OdpowiedzUsuń