czwartek, 19 stycznia 2012

Pozycjonowanie strony cz.2

Dziś mnóstwo osób poszukujących doskonałej metody promocji swoich usług w internecie zastanawia się jak najszybciej i najtaniej przyciągnąć jak największą liczbę odwiedzających na ich stronę internetową. W większości chyba prawie wszyscy internetowi nowicjusze myślą iż promocja online kończy się na stworzeniu domeny i jej opublikowaniu. Niestety tak nie jest. Inaczej mówiąc strony które po ich opublikowaniu zostały porzucone same sobie, z nadzieją iż na tym etapie ich promocja internetowa dobiegła końca i potencjalni klienci bez trudu wpadną na tą właśnie domenę, niezmiernie się mylą. Otóż promocja internetowa (z reguły) rozpoczyna się po opublikowaniu witryny online.

Oto dwie najbardziej popularne metody promowania domen internetowych:

Marketing internetowy

Marketing internetowy ogólnie wiąże się z szerokim określeniem reklamy w internecie. W naszym przypadku koncentrujemy się tylko i wyłącznie na stronie promocyjnej internetowego marketing. Ta strona z reguły jest płatną opcją na zwiększenie liczby odwiedzających naszą witrynę i wiąże się w okół adopcji linków sponsorowanych. Linki sponsorowane znajdują się już praktycznie wszędzie. Ich miejsce potrafimy dostrzec po prawej stronie wyników wyszukiwanego przez nas tekstu w google, na portalach informacyjnych i społecznościowych, oraz na hobbistycznych blogach. W tej chwili najpopularniejszą metodą na zamontowanie własnego linku sponsorowanego (i tym samym rozpoczęcie własnej kampanii promocyjnej) jest Google Adwords. Niestety Google Adwords jest płatną metodą ale zarazem najskuteczniejszą i najprawdopodobniej najtańszą z występujących na rynku opcji internetowej reklamy.

Pozycjonowanie stron 

Pozycjonowanie stron to chyba najtańsza metoda na pomnożenie liczby odwiedzających naszą witrynę. Niestety ta metoda jest zarazem tą która wchodzi w kryterium skuteczności dopiero po jakimś czasie. Pozycjonowanie stron www wymaga niezmiernej cierpliwości i zdolności przestrzegania anty-spam procedury. Ponieważ wyszukiwarka Google jest najczęściej używaną wyszukiwarką na rynku (szacuje się iż 70 procent z wszystkich wyszukiwanych haseł w internecie przechodzi przez właśnie Google), naszym celem jest by nasza domena internetowa znajdowała się przynajmniej na pierwszej stronie wyszukiwanych haseł w Google. Aby to się ziściło nowa witryna internetowa musi posiadać odpowiednią liczbę linków przychodzących oraz musi się troszeczkę zestarzeć. Otóż, z reguły im starsza witryna tym wyżej znajduje się ona w rankingach Google. Lecz jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie, złotym kluczem jest także zawartość naszej strony. Jeśli treści na naszej stronie są starsze od treści innych konkurujących z nami stron to tym samym nasze szanse na wyprzedzenie tych stron w rankingach Google są niezmiernie niższe. 

1 komentarz:

  1. Oprócz różnych form pozycjonowania warto zainteresować się także przeprowadzeniem kampanii mailowej. Z Admailerem można zrobić to szybko i bezproblemowo. Znajdziecie go na www.admailer.pl Łatwe w obsłudze narzędzie, mi bardzo pomogło. Klientów przybyło w krótkim czasie całkiem dużo. Polecam!

    OdpowiedzUsuń